Ett nytt år står framför

2007. En liten sammanfattning om det gångna året:

När det blev tvåtusensju var jag någonstans på andra sidan jorden i Tauranga, Nya Zealand och var och var helt totalt crashad. Det var en kamp att ta sig från huset till bilen. Den 15:e januari kunde jag äntligen flyga hem iallafall. En lång resa med mellanlandningar i både San Fransisco och Frankfurt. Därfter väntade nästan ett halvår med röntgen , ortopeder och väntetider. Tillslut, i maj, opererade dom bort mina två diskbråck i ryggen och jag skulle snart bli back on track again. Även om jag efter operationen trodde att jag blivit överkörd av ett tåg så tog det inte mer än ett par veckor innan jag var tillbaka igen. Efter ett halvårs sjukskrivning.

image434


Mitt i detta elände hade jag även en häst med fem avbrytna tornutskott som gått på rehabiltering sen maj förra året. Tack till underbara familjen Bäckström som tog hand om henne den här tiden. Efter många resor fram och tillbaka till djurkliniker gick det inte längre. Så i april fick min älskade Sessan vandra vidare till himlen. Hon blev bara 7 år.

Sen kom sommaren och det innebar en hel del jobb för mig, stod i valet och kvalet om 3 jobb inför sommaren och det hela slutade med Hemtjänsten. Det var något helt nytt för mig och jag har faktiskt lärt mig mycket under min tid där. En stor kontrast till alla djurjobb jag är van vid. Fyra sommarpartyn som är värda att minnas är Anna-Karinas fest i Åkersberga i maj, Markus fest i Missjö, Midsommartrippen till Öland med Fingret, Kenny, Kim och Acke, och så våran Hus 8 reunion hos Camilla på Gotland i augusti, med alla utom Nella. Jag hann även med att åka en sista minuten resa till Grekland med mamsen i augusti.

image435


Under sommaren fick jag även för mig att börja plugga för att ha något att göra under hösten. Jag pluggade Naturkunskap B, Engelska B, Religion och Projektarbete på C3L i Tyresö under hösten samtidigt som jag började jobba kvällar på Hemtjänsten. Jag tog även Skepparexamen på kvällstid vilket var lite annorlunda o skoj. Jag han med lite turer till Norrköping för att träffa Agnes och lite festande har de också blivit, även om det inte är några höga siffror. Film har också tagit många av mina timmar likaså Heroes som jag helt slaviskt följt under hösten.

Nytt år nya tag!!! Får hoppas att 2008 startar bättre än 2007 gjorde för mig!

HAPPY NEW YEAR!

Kommentarer
Postat av: Mia.

Gott nytt år! :)

2008-01-01 @ 22:21:41
URL: http://miijaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0