Älskade Heath Ledger finns inte mer...

image463

Det var flera år sen mina ögon föll för Heath Ledger. Jag har sett alla hans filmer flera gånger om, och inte minst Casanova och Brokeback Mountain. Han har alltid varit en av mina livs stora film förälskelser. Ja, jag satt till och med vaken till 3 på natten för att se honom på Oscars-galan... och kunde alla hans repliker utantill... Det sitter en planch på honom i vårat korridorrum, jag har gått förbi och hälsat på honom flera gånger varenda dag och tänkt på att jag saknat hans filmer och undrat när det kommer någon ny.

Heath Ledger föddes i Perth, Australien 1979 och har en 2-årig dotter tillsammans med skådespelerskan Michelle Williams. Han har medverkat i bland annat Tio orsaker att hata dig, Brokeback Mountain, En riddares historia, Patrioten, Bröderna Grimm och Casanova.

Men nu finns min älskade australienare inte mer. Han hittades död i sin lägenhet i New York. Han blev bara 28 år gammal. Mer står på aftonbladet.

Jag kan inte förstå det här, det känns verkligen overkligt. Inte han liksom. Min stora filmkärlek är död, borta, gone föralltid.... Nu börjar jag snart gråta... de kan inte va sant...

image464
Casanova

image465
Brokeback Mountain

image466
A Knight's Tale


VILA I FRID ÄLSKADE HEATHAN......
:'(

Kommentarer
Postat av: Rydberg

Kund einte skrivit det bättre själv :(

2008-01-24 @ 18:47:32
URL: http://mariarydberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0