Segling, vänner och Whiskey

   
Lördagen
Stormbyar, blåmärken och Sushi utan soppa
Var på seglingstävling med ett då ganska okänd besättning utanför Gålö. Med den 9,5 m långa båten Vision II genomförde vi tävlingen på dryga 4 timmar och kom 2;a. Det var snabba ryck ombord och  en annan kastade väl sig desperat runt ungefär lika smidigt som en säl för att unvika att falla i vattnet eller bli nockad av masten. Men det var helt klart en spännande upplevelse som avslutades med några öl samt whiskey väl framme i hamn. Detta resulterade helt klart i ytterligare landstigningssyndrom I have to tell.


Precis i hamn ringde Agnes mig desperat att jag bara måste komma in till stan och möta henne och Marika. En annan gör ju sin plikt och ville ju helt klart äta lite sushi med dem. Sushistället var skumt, servitrisen skrev beställningen på handflatan och glömde dessutom att ge oss miso-soppan! Vilket vi inte kom på förens efter dock.. Jag var väl kanske inte bästa sällskapet senare på kvällen jag kände mig väldigt väldigt sliten fortfarande med havet under fötterna så att säga.


Söndagan Träningsvärk och jobb
Gårdagens kämpande ombord på skutan, kravlande, sälande, ålande. Gav mig guds träningsverk. Dessutom vaknade jag med Sveriges huvudvärk vilket är ovanligt för mig. Helt klart slitnare än dagen innan.

 
Måndagen Snygga presidenter, hjältar och min vän Syler (or not)!
En nattlig sammanfattning kan sägas är att jag sträck kollat på alla Heroes avsnitt som finns. Som en bok som jag bara inte kunde lägga ifrån mig, som nu gett mig djupare insikt i Darwins evolutionsteori eller något i den stilen. Serien var iallafall sjukt bra och för er som lagligt följer den på Tv4 kan jag ju säga att go for it!
Sen jobbade jag ju till 23.30 också men jajja...


Tisdagen Lattituder och långituder och det där emellan
Här börjar allvaret. Starten till Västindien, Australien, Thailand, ja vem vet!
Skepparexamen har startat i form av konsten att navigera.

Veckans kloka sammanfattning:
VEM VET VART DETTA KOMMER SLUTA!

Kommentarer
Postat av: Nella

You go girl!! Saknar dig...
xxx

2007-09-26 @ 23:58:53
URL: http://nellagoesmissing.blogg.se
Postat av: sara

Ja, gud, vem vet det.. ;)

2007-09-27 @ 14:15:57
URL: http://landin.blogg.se
Postat av: Malin

Zassa tar du sånt där kort för segling?

2007-09-27 @ 15:59:41
URL: http://intrepid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0