En tripp söderut

I fredags tog jag tåget till Nyköping och plockades upp av Magnus och häst vid stationen. I Jönåker mötte jag sedan Agnes, Pika och Mia. Timmarna gick fort och vi gick ut och åt i Norrköping  på kvällen.

Lördagen gick lika fort och jag, Agnes och Mia drog först en liten shoppingrunda i Nyköping (i'm sorry, account..). Köpte kräftor, godis och annat gott till den planerade kräftskivan på kvällen. Sen var det dags, för att bege sig ut och rida. Väl ute i stallet drog ett hemskt åskväder in över oss och vi sprang hysteriskt in i lastbilen för att ta skydd. Jag var opptimitisk och försökte uppmuntra resten av besättningen att det skulle var över om en halvtimme. Men det visade sig att jag hade fel. Vi började istället baka vitlöksbröd, tsatsiki och starta projektet tina-upp-kräftorna. I väntan på diverse stockholmare kom vi på en idé att klä ut oss till män och åka in till Ålberga för att lura Marikas vänner, men sen säger jag inget mer.

På söndagen blev det äntligen lite racing ute på stubbåkrarna. Med sex ekipage i startfältet slutade söndagstrion med att jag vann och Agnes kom på en tapper andra plats.

Tack alla för en treevlig helg, synd att jag inte kunda stanna i flera dagar! Sen var det bara att ta tåget tillbaks och straight to work.

(Mia, bilder? :)

Kommentarer
Postat av: Mia.

Ja, bilderna är uppe på bdb nu :) Checka in. Fan att jag glömde kameran när vi var ute & rejsa. Vi måste göra om det iaf!

2007-09-15 @ 12:37:48
URL: http://miijaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0