How, where, when?!

Jobbet ringde precis så nu ska jag åka och jobba ikväll. Det är väl på tiden nu eftersom jag varit ledig i 1,5 vecka, men det har väl kanske varit behövligt också! Det är mycket att stå i nu bara. Det ska sökas till universitet hit och dit och man vet egentligen fortfarande inte vad man vill. Det är liksom ett så stort val att börja på ett universitet eftersom man inte kan ändra sig (eller jo, visst kan man hoppa av... men det blir knepigt med studielån hit och dit.) 3 år är ändå så lång tid, lika lång som hela gymnasietiden och kommer man någonsin veta om man valt rätt.

Jag känner bara att jag vill göra så mycket här i livet så jag kan inte bestämma mig. Jag är övertygad över att jag skulle trivas super som sjuksyrra men samtidigt brinner jag mycket för forskning, genetik och sådant. Vilket dock skulle bli svårare eftersom jag skulle behöva plugga in den där jäklans fysiken, kemin och matten, då skulle det hela ta ännu så mycket längre tid. Allvarligt talat så vill jag nog inte plugga just nu egentligen, men jag vill ännu mindre sitta i skogen i trollbäcken och ruttna. Jag VILL BARA ut och resa. Men för att resa behöver man pengar och jag vill inte bli fast på Hemtjänsten forever liksom.  Så fort jag fått ihop mina pengar ska jag dra ut på världshaven och vem vet om jag någonsin kommer hem, kanske bosätter mig på en liten ö i Stilla havet i stället. However, jag önskar jag kunde måla framtiden, it would be so fucking much easier then!

Nä, nu ska jag ta och skicka in mina betyg till antagningen och sen får vi se vart livet för mig. Till och börja med ska jag BORT BORT härifrån iallafall.

Cuz who doesn't want to discover new places every day and keep on hunting the horizon in the far east as long as they live? I will, someday...


Kommentarer
Postat av: Sara

jag förstååår! Alla val är svåra!

2007-10-11 @ 13:29:11
URL: http://landin.blogg.se
Postat av: Mia

Okej, skönt att någon kommer överrens med honom i alla fall :)

Jadu, jag pluggar bara. Livet känns som ett helvete & det händer aldrig något kul :p krams.

2007-10-12 @ 09:13:34
URL: http://miijaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0