Ett steg närmare världshaven

image394


Igår var jag, farsan och 4 till gladlynta sjömän(kvinnor) ute till havs och hade praktik för Skepparexamen. Temperaturen var närmare nollan och jag utrustade mig själv med Goose-jacka för dagen även om det mer såg ut som att jag planerade att segla till Antarktis.

I över 4 timmar var vi runt och snurrade mellan koppar och skär och den 9,5 meter långa seglaren. Och ja, visst kunde vi det där med navigeringen, men visst tjuvkikade jag lite på GPSen emellanåt. Kan man segla i Stockholms skärgård ja då kan man bannimej segla överallt. Grynner, plotter, miniöar, kanaler och sånt överallt!

Jag blickade ut över horisonten och kände att snart är världshaven mina!


image395

Kommentarer
Postat av: Sara

coolt! :D

2007-10-15 @ 16:56:14
URL: http://landin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0