Vad händer med världen?

Jag fick ett sms av min älskade Agnes i morse. Hon skrev "Svante är död........"

Allvarligt talat förstod jag inte så mycket. Jag förstod inte riktigt vem hon pratade om. Inte förens nu, när jag läste Marias blogg. Svante gick på Ökna. Det känns så overkligt.

"Två personer omkom i en våldsam singelolycka på Lännavägen mellan Handen och Huddinge tidigt på söndagsmorgonen. Bilen fattade eld och upptäcktes av en polispatrull, som larmade räddningstjänsten. När branden var släckt upptäcktes de två människorna i bilen. - Vi har inget som tyder på att det rör sig om något annat än en olycka. De har kört i hög hastighet och kört på saker, säger Michael Johansson, stationsbefäl på Södertörnspolisen. Det fanns kraftiga bromsspår på vägen och bilen hade bland annat kört in i en lyktstolpe och ett träd. Personerna i bilen hade inte identifierats på söndagseftermiddagen."



Inte nog med det. Samma dag. Läste jag om en olycka och tänkte inte så mycket mer på saken. Fören dom började prata om den på jobbet idag och när sedan min mamma ringde och berättade att min bror var i ishallen utan att spela hockey. Utan för att en kille i Tyresös A-lag och hans mamma, som jobbade i cafeterian i ishallen hade dött.

Min bror brukar spela i A-laget. Alla träningar har varit inställda idag...

"Två personer omkom i samband med en svår trafikolycka i närheten av Farsta i södra Stockholm på söndagseftermiddagen. Ytterligare två personer skadades. Olyckan inträffade vid 16-tiden i korsningen Magelungsvägen/Mårbackagatan. En ensam förare ? en 21-årig man ? körde med hög hastighet in i korsningen och frontalkrockade med en bil. I bilen färdades tre personer. Två av dem omkom den tredje skadades allvarligt. Personerna satt fastklämda i bilen under en längre tid och ett stort antal räddningsenheter skickades till platsen. ? En ambulanshelikopter kallades till dit och förde en av de skadade till sjukhus. De övriga fördes till sjukhus av ambulanser, säger Towe Hägg vid polisens länskommunikationscentral i Stockholm. 21-åringen, som klarade sig med lindriga skador, misstänks för rattfylleri och vållande till annans död. Trafiken på de aktuella vägarna stängdes av under räddningsarbetet. Det var på söndagskvällen fortfarande svårigheter att ta sig fram om man kom från Skogåshållet på väg mot Farsta. "



Förra lördagen skulle jag och Camilla in till stan. Vi var på Gullmarsplan. Men det kom inga tåg. För det låg någon på spåret. Vi såg en del, men förstod inte vad som hade hänt eller om personen var levande eller inte. Sen sa dom åt alla att utrymma stationen. Vi var chockade. Som tur var läste jag på kvällen att det var en tjej som blivit nerknuffad på spåret, och hon hade överlevt.

I helgen blev en person återigen nerknuffad på spåret i Stockholm. Han överlevde inte.


Jag sitter här chockad och bara undrar, vad händer med världen?
Det känns så overkligt när personer bara försvinner och när otäcka saker händer alldeles nära.
Vågar man någonsin köra bil igen?
... och stå aldrig för nära tunnelbanespåret. Snälla.


Vila i frid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0