Jag talar ångest idag

Jag sitter bara o slappar i min säng, lyssnar på musik. Det är ångest idag. Städa-ångest, skol-ångest, allannan-ångest, framtids-ångest, framförallt! Är det för att det är vinter nu? Snön föll idag, vit slaskig, tråkigt. Sommaren är slut på riktigt nu och vi låser in oss i våra värdelösa små hålor kallade "hus". Varför låser man in sig i en denna lilla håla sex månader om året? När man kan åka någonstans där vi människor är mer skapta att leva, typ värmen. Snart tänker jag inte komma hem till Sverige på länge.

Nu har min inneboende Jeanette varit här i en vecka. Hon är dock hemma nu under helgen men kommer tillbaks imorgon igen. Vi har fördrivit tiden med att drömma oss bort i filmens värld och handlat på Ica Maxi, jag gillar Ica Maxi, det är exotiskt. Skolångesten tog verkligen grepp om mig den här veckan, har struntat i dryga 4 lektioner. Efter det får jag ännu värre skolkångest. Ja ni, det är inte lätt det är. Vart är vindarna som blåser förändring? Och vill jag ens ha dom, jo då, dom för mig nog bort snart. Seså, snart, vem vart man hamnar.

Jobbar gör man ju också. Är det såhär man ska tillbringa de närmaste sextiofem åren? Det är ju också en ångest i sig. Actually.. just your choice. I hate society. Jag vill leva på 1700-talet. Allting verkade roligare då. I'm just not much into high-technology.. Or wtf.

Nu ska jag så smått flumma vidare i min ångest-dag. Kanske njuta av min lediga lördag, kolla på några filmer och be back on work tomorrow och kanske hälsa på en och annan duva!

image410


















Det går feint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0