Stockholm by Night

image338


Stockholm har verkligen sin charm även om jag helt förträngt detta. Men att först shoppa loss, ha en extra god latte i handen och ta en promenad genom Gamla stan ger en faktiskt den rätta utlandskänslan när solen faktiskt lyckas titta fram ibland.

Emmy och jag mötte sedan upp Åsa och vi vandrade en bra bit enda bort till Söderkällaren för att sätta oss ner och ta en öl, eller vin för min del. Med gott sällskap och engelskapratande blir det lätt 2, eller 3 glas till. Hur märkligt som helst lyckas jag också möta min workingbuddy Pierre där mitt i allt, som dessutom pratade med fulaste brytningen ever. Tänk vad folk lever dubbelliv, kunde på några sekunder inte förstå att det var honom jag brukar sitta och fika med pansinärer med. Hah.

Tillslut bestämde vi oss iallafall för att ge oss ut på stan. Det låg ju en massa stora segelfartyg i Slussen från alla världens hörn så vi tog en promenad åt det hållet. Vi gick på jakt efter några trevliga sailorboys i hot uniforms.

Jag till en sjöman på en båt;
"- Hiiii guys where are you from?!?"
"-I'm from Stockholm.."
"-Men faaan, de var ju inge kul..!"


Och sprang därifrån.

Kort därefter träffade vi några mexicaner som var himla trevliga och det visade sig att dom hade det största skeppet och att dom hade seglat i över 5 månader, vi kände piratkänslan. Dom tog kort och höll på (bilden ovan).
Bror och Ronny kom och hämtade mig i Slussen sedan vilket var wonderful.

Gooosh, this night was aaawsome.

(Behöver inte påpeka att jag var lite småsliten på jobbet imorse kanske, by the way.)

image339

Dagens outfit
- Mörkrosa velour-dress Gina Tricot
- Babyrosa hoodie
- Svarta lackballerinas Nya Zealand
- Svart väska Friis&Co

image340

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0