Att jobba med Julmust-fylla

Idag började jobbdagen åt helvete. Brorsan kom hem försent med bilen och jag blev helstressig. Sen, gick jag lös på jobbbilen eftersom parkeringsbeviset saknades och jag var tvungen att försöka hitta ett nytt, vilket anmärkningsvärt inte är ett dugg lätt. Det hela resulterade i att jag blev 40 minuter sen och det finns liksom inga tidsmarginaler i detta jobb. Men en nära-krock upplevelse och lite mer stresshormoner slutade det hela lyckligt. Sen spårade allt ur när jag och en jobbarkompis (observera, ej den manliga!) skulle ta sista passet. Vi snackade skvaller, drack julmust, höll på dö av skratt och typ kände oss mest allmänt alkoholpåverkade (observera att vi även jobbade med nån stackars pensionär under tiden.) Det hela var dock väldigt kul.

Det är alltid så att när man börjar ha kul
, det är då man ska sluta och det känns ju såklart lite trist. Visst är det mkt som är skönt att slippa, men man kommer sakna alla roliga stunder med jobbarkompisarna... vilket faktiskt är astråkigt...

Tidigare på dan var jag, Nella och min bror och "shoppade" i Handen och Farsta, plus att vi käkade på McDonalds. Det hela är också en ganska flummig historia. Nella köpte lite julklappar, jag köpte en julklapp åt mig själv (en skinnkjol från Gina) och brorsan var mest allmänt påfrestande, men han höll iallafall Nella road.. :)

image428
Alkoholhaltig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0