Fröken Sandras känsla för vatten

Mor och jag for då till Grekland, last minute liksom, vi hamnade på Parga.

image345

Det hela började med, vadå? FÖRSENING, Något däck hade gått sönder på planet och dom var tvungna att flyga dit någon reservdel från fjärran öster. Planet skulle gått 8.10, men vi kom inte iväg fören 12.30. Dom bjöd iallafall på gratis lunch på Arlanda. Så generöst.



Vi hamnade till en början på ett riktigt trevligt hotell och möttes av någon söt grekisk dvärg ssom hjälpte henne att bära upp väskan. Det var en syn med tanka på att mannen var ungefär hälften så stor som morsan. Ett gott skratt alltså.



De första dagarna handlade väl om att upptäcka staden, alla shoppingaffärar och en eller annan liquorstore var nödvändigt för min del. Shoppingutbudet var kanske inte det bästa i high fashionway men iallafalll. Stränderna var tvungna att upptäckas också, och det fanns tre stycken med gångavstånd. Great! Vid det här laget var det 40 grader plus i skuggan. Kind of too hot.



Sol, bad och god mat och massor med FRAPPE: Det bästa som hänt mig sedan latten. Helt klart något jag kommer sakna, för inget smakar som grekisk frappe. Sen lite Ouzo och grekisk sallad på detta och allt var perfect. Parga var after all en mysig ganska lugn stad och var fortfarande väldigt grekisk i förhållande till många andra turist-resemål.



På söndagen åkte vi på en båtutflykt med äkta Jack Sparrow känsla. Kikade in grotter och fick även se delfiner, stannade till på någon östad och for runt. På något sätt blev jag även bundis med en grekisk kapten på skeppet och hamnade även där på kvällen och drack öl med till en början fem grekiska män. gah.


Nästa år ska jag segla till medelhavet på min egna båt (eller, jag får väl hoppas att jag hittar till Sandhamn iallafall).

Ett problem återstår; vart finns det lediga båtplatser?

image362

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, jag vet, det är helt hemsk ju. han va verkligen bäst. jag ska aldrig mer gå dit!!! usch! hoppas greece va bra? på måndag åker jag till gran canaria och kommer hem först innan julafton :P hur mår din kropp nu då? återhämtat sig ngt? jag saaknar faktiskt dej sassa! <3

2007-08-31 @ 18:18:48
URL: http://superankan.blogg.se
Postat av: Sofia

Oh, ser härligt ut! :)

2007-09-01 @ 19:23:29
URL: http://tusse.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0