Stad och Land

Fredag: Åkte med mamsen på morgonen till Östermalmstorg där hon skulle till Läkerhuset. Dagens goda gärning. Var allmänt supertrött och grinig att behöva gå upp tidigt (är ju inte van vid det längre) så jag var tvungen att köpa en kaffe på Pressbyrån för att lätta på stämningen. Därefter drog jag och mamsen en runda på stan och jag kan som vanligt inte låta bli plånboken. Vi fastnade på Gina Tricot och jag införskaffade mig en svart A-linjeklänning med lite sidenbands-dekor. Jag älskar den. Därefter rörde vi oss hemåt och stannade vid en pizzeria och köpte en skaldjurssallad. Mums.

Så har jag varit i Åkersberga igen, över helgen. Jag skriver hela tiden att jag är i Åkersberga och för er som inte förstått det hela riktigt så bor jag egentligen i Tyresö, just det Tyresö. Även om jag föredrar min andra familj (numera svärfamilj, hm?) i Åkersberga, på vissa sätt. För övrigt har jag inte gjort så mycket i helgen i huvudtaget, men tiden går alldeles för fort ibland ändå. Myst med boyen och kört honom till centralen på hemvägen. You're mine, but i'm still kind of (really) scared, but trying not to be..

Är glad för Muffes skull som varit på kurs i helgen och funnit sig själv, tror jag också skulle behöva göra det. Själv är jag mest upprörd över min inställda operation, men drömmer om en sommar av drömmar, och sanningar. Solbrillor och sand. Hav och strandpromenader. Poesi och pojkhänder. Tvåtusensju, kan inte det bli mitt år? I gonna be on top! Hopefully..

Okey, så här är det. Ibland är jag bara trying to hard att vara stadsbrud, för jag är det liksom någonstans, jag bara älskar att shoppa och dricka takeaway-latte eller slå mig ner på ett café, that's life. Men jag måste nog erkänna att jag trivs bättre på landsbygden ändå. På något sätt. Dubbelliv är okej, after all. Eller vad säger ni?

   

Saknar Camilla förresten, palla Gotland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0