Greigors nya liv

Ibland kan jag bara inte låta bli att sakna honom, den där Greigor. Den lilla jaktillern jag köpte från Öster-Malma halvårsgammal och totalt otämjd. Han satte sina spår överallt, han både charmade och rent ut sagt satte skräck på hela sin omgivning. Greigor är trots det det mest speciella djur jag någonsin ägt. Jag minns såväl en Greigor som totalt ägde kaninjakterna med hela Öster-Malmas jägarkår. Och så hittade jag den här bilden, jag sålde Greigor innan jag åkte till Nya Zealand, förra sommaren alltså. Han verkar ha fått det alldeles utmärkt, denna bild är från utställningen IllerThriller 2006. Greigor vann för "de största öronen" samt kom 2:a i klassen Seniorer hanar viltfärgade tomtar.
Go on Grimbold

image34

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0